Suomi
Gamereactor
laitearviot

Simlab X1-Pro -kilpa-ajo-ohjaamo

Hollantilaiset sim-kilpa-rakentajat Simlabissa ovat saaneet aikaan mitä todentuntuisimman ja ennen kaikkea toimivimman zero-flex pro rig -laitteen, jonka olemme koskaan kohdanneet. Petter on hurjan vaikuttunut siitä.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Viimeisen kahden vuoden ajan olemme Gamereactorissa käyttäneet ruotsalaisen Rig Designin alumiiniprofiloitua Modusta pääohjaamonamme. Testaamme myös rakennettuja ja ajettuja tuotteita ja alumiiniratkaisuja mm. Next Level Racingilta, Treqiltä, ​​Playseatilta ja Fanatecilta. Markkinat tulvivat valmistajia, jotka tekevät täsmälleen saman asian, eli jauhemaalaavat vakiorakenteiset alumiiniprofiilit mustiksi ja kokoavat perusjärjestelmiä kaikille, jotka haluavat päivittää ajokaukalonsa ja istua siinä, antaen oikeassa autossa istumisen vaikutelman.

Simlab X1-Pro -kilpa-ajo-ohjaamo

Hollantilainen Simlab on useiden vuosien ajan hallinnut alumiiniprofiloitujen ohjaamojen markkinoita myydyimmällä P1-X-mallillaan. Kun he toivat markkinoille ensimmäisen ammattimaisen ajokaukalon, tunsimme olomme varmoiksi Gamereactorilla. Reilun viikon rakentamisen, puuhastelun ja noin kahden viikon valmiin tuotteen testausjakson jälkeen olemme valmiita sanomaan tarkalleen, mitä mieltä olemme äskettäin julkaistusta Simlab X1-Pro premium -laitteesta. Kuten hinta antaa ymmärtää, tämä keskittyy yksinkertaiseen kilpa-ajoon.

Simlab X1-Pro -kilpa-ajo-ohjaamo
Tämä on mainos:

Pohjimmiltaan X1-Pro perustuu suurempiin ja siten vahvempiin profiileihin kuin useimmat markkinoilla olevat, mikä tarkoittaa, että se painaa hieman enemmän, mutta tarjoaa myös kuljettajaympäristön, joka on kehon tai siihen kiinnitettyjen laitteiden (ohjauspyörä, näyttö, istuin, polkimet jne.) painosta riippumaton nollajousituksella. Profiilit ovat kooltaan 120x40 millimetriä SRD Moduksen muodostavien 80x40 millimetrin kiskojen sijaan. Jo asennuksen aikana huomasimme jonkinlaisen eron itse profiilien laadussa tai vääntöjäykkyydessä, koska ne eivät todellakaan taivu edes mikromillimetrin vertaa. Tämä tuskin on se syy, miksi haluat maksaa 1 799 euroa alumiiniprofiiliohjaamosta, vaan painoarvo on ohjaamon lattiatuntumassa, näytön kiinnityksessä ja ohjauspyörän rungossa.

Simlab X1-Pro -kilpa-ajo-ohjaamo

X1-Pro on tehty erityisesti taivutettua lattiaa varten, muodostuen jauhemaalatusta alumiinista (paksuus viisi millimetriä), joka on asennettu kolmeen eri väliseinään, ulottuen profiilien sivuille "siiveksi". Tämä tekee astumisesta sisään ja ulos erittäin sujuvaa. Pohja on hienosti viimeistelty, sillä se ei paina paljoa. Myös rakenne on äärimmäisen vääntöjäykkä ja aivan kuten muutkin osat - ne eivät taivu, ja tilaa leikkimiselle tai muulle toiminnalle ei ole. Lattian keskellä on myös aukko erityisesti suunnitellun poljintelineen asentamista varten, mikä mahdollistaa sen siirtämisen eteen- tai taaksepäin ilman, että se törmää lattiapaneeleihin. Tämä on toteutettu erittäin siististi ja fiksusti.

Simlab X1-Pro -kilpa-ajo-ohjaamo
Tämä on mainos:

Itse poljinteline on erittäin vankka ja painava, veistetty kiinteistä alumiinipaloista, ja toisin kuin monissa muissa laitteissa, nollajousitus pätee myös tässä. Moinen on äärimmäisen tyhmää. Meillä on ollut joustoa ajokaukalossamme viimeisen vuoden ajan, mikä on saanut minut todella vihaiseksi. Pienistä ongelmista voi nopeasti tulla suuria, kun ajat vempaimilla, jotka vaativat ohjaamista kuin henkesi edestä (Fanatec DD2) ja jarrutusta 100 kilon voimalla (Heusinkveld Ultimate Plus).

Simlab X1-Pro -kilpa-ajo-ohjaamo

Toinen ainutlaatuinen osa tätä valaistuslaitetta on ohjauspyörän jalustan kiinnitystapa sekä näytön kiinnitys, sillä se roikkuu ohjauspyörän jalustan paikan päällä. Näin voin pelaajana sijoittaa näyttöni mahdollisimman lähelle ohjauspyörän takaosaa. Kun akseliväliä on mahdollisimman paljon, niin se lisää oikeassa autossa istumisen tunnetta. Ohjaustangon kiinnitys kiinnittyy välikappaleiden kautta ja tekee yhdessä lattian kanssa tästä laitteesta leveämmän ja isomman kuin mikään, mitä olemme koskaan kohdanneet. Tämä sinun tulee pitää mielessä, jos sinulla on esimerkiksi vähän tilaa uintiharrastuksellesi, mutta laitteen kokonaisuus toimii hyvin sisätiloissa. Ohjauspyörä on sijoitettu Simlabin tarkoittamalla tavalla: näyttö on suoraan takana ja pikakiinnike etäällä. Tämä on alkuperäinen ratkaisu, joka sekä hengittää että näyttää erittäin "kilpamaiselta".

Simlab X1-Pro -kilpa-ajo-ohjaamo

Tässä laitteessa sinulla on mahdollisuus asentaa M8-ruuvit mittatilaustyönä valmistetuilla mustaksi lakatusta alumiinista tehdyillä aluslevyillä. Vaikka se kuulostaa minimaaliselta, niin se on jotain, mikä saa tämän paketin tuntumaan ylellisemmältä ja design-malliselta kuin mikään muu, mitä olemme nähneet tehtävän alumiinilla vastaavassa laitteessa. Myös pohja on supertyylikäs ja erittäin joustava, kun haluat pelaajana astua sisään ja ulos.

Simlab X1-Pro on kallis, mutta jos se maistuu hyvältä, niin se on kaiken hintansa arvoinen niille, jotka todella haluavat markkinoiden parhaan varusteen juuri nyt. Ruuvit istuvat kuin kivi, puitteet ovat täydellisesti jauhemaalattuja, ohjeet ovat loistavat ja kokonaisratkaisuna tämä on todella seuraava askel eteenpäin koko tuotekategoriassa.

10 Gamereactor Suomi
10 / 10
+
Uskomaton muotoilu, paljon älykkäitä suunnitteluratkaisuja, kauniisti jauhemaalatut profiilit, lattia on loistava idea, ainutlaatuinen ja erittäin tukeva ohjauspyörän/näytön kiinnitysratkaisu
-
Kallis
overall score
is our network score. What's yours? The network score is the average of every country's score


Ladataan seuraavaa sisältöä